חברת הפיתוח Sports Interactive מסיימת בימים אלו את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2010, שישוחרר ב-30/10/2009. לקראת השחרור תעלה סדרת בלוגים שייכתבו ע"י מפתחי המשחק ויספרו על החידושים הגדולים, השיפורים, ההפתעות וגם סיפורים "מאחורי הקלעים".
בלוג חידושים 6 - מנוע המשחק (הבלוג מאת מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI)
בבלוג של אתמול הצגתי בפניכם את השינויים שעשינו בתצוגת המשחקים של Football Manager 2010, כלומר מה שתראו על המסך בזמן משחקי הקבוצה. היום אני אדבר על "מנוע המשחק" - מה שקורה מאחורי הקלעים, מה שקובע את ההתרחשויות במגרש ואת פעולות השחקנים.
קודם כל קצת רקע על מנוע המשחק עצמו. כשהתחלנו ליצור משחקי מנג'ר, לפני 17 שנים, כל מה שיכולתם לראות ממנוע המשחק היו כתוביות שידור טקסטואליות. ב-2003 שחררנו לראשונה משחק מנג'ר שבו המשחקים הוצגו בתצוגת דו מימד כאשר השחקנים יוצגו באמצעות עיגולים, Championship Manager 4. ובשנה שעברה, כזכור לכולם, Football Manager 2009 הביא איתו את התצוגה התלת מימדית לראשונה לסדרה.
מנוע המשחק של FM 2010
כבר שנים רבות האחראי על מנוע המשחק הוא פול קולייר, אחד ממייסדי חברת Sports Interactive (יחד עם אחיו, אוליבר קולייר). כדי ליצור את מנוע המשחק, פול צריך לצפות בהמון המון משחקי כדורגל. מסכן, אה? אבל הוא לא צופה רק במשחקים חיים או בשידורי טלוויזיה, יש לנו גם את אותם הכלים שבהם משתמשים מנג'רים אמיתיים לצורכי ניתוח משחקי כדורגל, כדי לדאוג שהכל יהיה מדויק ככל האפשר. בנוסף לזה, יש לנו את ריי יוטון (שחקן נבחרת אירלנד לשעבר) בתור יועץ קבוע. תפקידו העיקרי הוא לצפות במשחקים ב-FM ולומר לפול מתי קורים דברים מוזרים שלא אמורים לקרות בכדורגל אמיתי.
מנוע המשחק אף פעם לא יהיה "גמור". הוא מתפתח מגרסה לגרסה. השינויים שנעשים במנוע לא נבדקים רק בתוך החברה, אלא גם באופן חיצוני באמצעות קבוצת הטסטרים שלנו וכמובן בגרסאות בטא של משחק האונליין Football Manager Live, שמאפשרות למאות אנשים להתנסות במנוע. כך שהמון אנשים משתמשים בגרסאות השונות של מנוע המשחק שמתעדכן משבוע לשבוע, ונותנים לנו חוות דעת על באגים ודברים שניתן לשפר.
מיילס ג'קובסון (מנכ"ל SI): פול, השאלה הראשונה שלי אליך היא - מה השתנה במנוע המשחק מאז FM 2009? פול קולייר (יוצר מנוע המשחק): בשנה האחרונה ניתחנו באופן רציף כמה שיותר חלקים בעייתיים וניסינו לשפר אותם. 2 דוגמאות בולטות הן תחום המסירות ותחום השמירה על השחקן עם הכדור. השתמשנו בטסטרים שלנו כמה שיותר ואני חושב שאינטלגנציית השחקנים במנוע טובה יותר, למרות שאף פעם לא תהיה "מושלמת" מבחינתי.
מיילס ג'קובסון: ציינת שיש השנה "מהלכים מועדפים חדשים לשחקנים" (player preferred moves) - מה זה אומר ומהם המהלכים החדשים? פול קולייר: מהלך מועדף זוהי פעולה שהשחקן נוהג לעשות במהלך משחקים. זה יכול להיות "אוהב לנסות לבעוט מרחוק" או "אוהב לרוץ עם הכדור". כאשר היה אפשרי, קישרנו את המהלכים המועדפים האלו להוראה הטקטית המקבילה שלהם, אז אם יש לך שחקן ש"אוהב לנסות לבעוט מרחוק", אתה צריך להתחשב בזה כאשר אתה קובע לו את ההוראה הטקטית "לבעוט מרחוק". במילים אחרות, כדי לגרום לו לבעוט פחות מרחוק, תוודא שאתה שם את ההוראה "בעיטות מרחוק" על ההגדרה הנמוכה ביותר. זה עובד ככה גם לגבי מהלכים מועדפים שליליים (כמו "רץ עם הכדור לעתים נדירות"). לא לכל המהלכים המועדפים יש הוראה טקטית שמתאימה, כמובן. יש דברים כמו "מנסה בעיטות חופשיות מרחוק", דבר שלא קשור לטקטיקה אלא לאופי השחקן. בכל אופן, המהלכים החדשים שנוספו ב-2010 הם: "זורק כדורים שטוחים וחזקים" ו"מעדיף מסירה על פני בעיטה".
מיילס ג'קובסון: יש ב-FM 2010 חידושים נחמדים שאתה יכול לספר עליהם? פול קולייר: יש המון. אני יודע שאחד החידושים המועדפים עליך זה שאם שחקן כבש צמד במשחק אחד והקבוצה שלו קיבלה פנדל, יש סיכוי טוב מאוד שיתנו לו לבעוט כדי לעשות שלושער. כמו כן, שיקפנו בצורה טובה יותר את השפעות משטח הדשא על השחקנים, כך ששחקן עם נגיעה ראשונה חלשה יותר עלול להתקשות במגרש רטוב.
מיילס ג'קובסון: עוד משהו שחשוב לך לומר? פול קולייר: כן, אני מקווה שאנשים רואים שבכל גרסה חדשה אנחנו מנסים להשתדרג ולהתקרב עוד ועוד לפסגה של משחקי המנג'ר: הדמיה מציאותית ואמינה של משחק כדורגל שמאפשרת למשתמש להביע את עצמו באופן מדויק, כאילו שהוא היה שם על המגרש, צועק הוראות מהקווים!
תודה לפול קולייר. אז קיבלתם מה שרציתם. המון שיפורים ושינויים במנוע המשחק של Football Manager 2010. היום לא יהיו סרטוני וידאו חדשים אך מי שפספס יכול לצפות ב-3 הסרטונים שפורסמו בבלוגים הקודמים.
מחר אני אחשוף את אשף יצירת הטקטיקות החדש. נתראה!
Football Manager 2010 - כל הפרטים Football Manager 2010 - כל התמונות
|