ראיון עם מנכ"ל SI על FM 2012
מנכ"ל חברת הפיתוח מספר בראיון על כל מה שצפוי לנו ב-FM 2012, המשחק החדש והמבטיח שהוצג לראשונה בתחילת השבוע
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 19/08/2011 | צפיות: 3791
קטגוריה: ראיונות | משחק: Football Manager 2012
לאחר החשיפה הגדולה של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2012, שזכתה לתגובות נלהבות מאוד, אנחנו מביאים לכם ראיון שערך אתר המשחקים CVG.com עם המנכ"ל של חברת הפיתוח SI, מיילס ג'קובסון.
בראיון מסופר בהרחבה על החידושים ועל הכיוון שלקחו יוצרי המשחק בגרסה החדשה.


אריזת המשחק החדש

עבור רוב האנשים בעולם, Football Manager נראה כמו אוסף של קבצי אקסל אפורים, מורכבים ומלאים במספרים.
עבור אוהדי הכדורגל שנדבקו בחיידק, Football Manager זו דרך חיים.
מי שעומדת מאחורי נוסחת הפלא הזו היא חברת Sports Interactive שמפתחת את משחק המנג'ר הממכר.

בעקבות החשיפה של המשחק החדש, Football Manager 2012, בתחילת השבוע, שוב מתחילה לה הספירה לאחור.
אוהדי הכדורגל כבר מתכוננים להיפרד מהעבודה, מהחברה ומההיגיינה, לטובת המשחק החדש.
נפגשנו השבוע עם מנכ"ל חברת SI, מיילס ג'קובסון, כדי לשמוע ממנו על המשחק החדש, על עתיד הסדרה וגם לשאול אותו למה הוא לא יכול לגמול אותנו מההתמכרות הלא בריאה הזו.

השנה אתם מבטיחים לנו "שיפורים עם מעט מהפכות" וכבר קיבלנו רשימת חידושים ראשונה.
למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים "מהפכות"? איזה מהחידושים ב-FM 2012 יהיה מהפכני וישנה את האופן שבו אנחנו משחקים במשחק?

FM 2012 מביא עימו מספר חידושים מהפכניים. הדבר העיקרי הוא האפשרות להוסיף ולהסיר ליגות במהלך משחק שמור.
זה אומר שאם מישהו פתח משחק בליגה האנגלית, ואחרי 5 עונות הוא משתעמם מהשחקנים ומהקבוצות, הוא יכול להוסיף את הליגה האיטלקית או הספרדית ולנסות למצוא לו קבוצה שם.
אתה אף פעם לא מוגבל. במהלך משחק שמור תוכל לעבור ממדינה למדינה, גם אם לא בחרת בה בפתיחת המשחק.

האפשרות הזו היא לדעתי הדבר שמעריצי הסדרה ביקשו הכי הרבה פעמים שנוסיף.
מלבד הוספת ליגות, ניתן גם להסיר. אם פתחת משחק עם המון ליגות, ואתה מרגיש שהמשחק איטי, תוכל להסיר חלק מהן כדי שהוא יעבוד יותר חלק.

דבר נוסף שאני מגדיר "מהפכני" הוא היכולת של המשחק לזהות את רזולוציית המסך שלך ולהציג תצוגה בהתאם.
אם יש לך מסך רחב עם רזולוצייה גבוהה, המשחק יידע להציג לך יותר נתונים וסטטיסטיקות בתוך המסך.
גם אם המשחק שלך מוצג בתוך חלון, תוכל להגדיל ולהקטין את החלון ולראות איך לאט לאט מידע מתווסף למסך, או מוסר ממנו.


מסך סקירת מועדון - ככל שהרזולוציה גדולה כך יוצג יותר מידע

עבור שחקני FM חדשים, מצב המדריך החדש של FM 2012 הוא בהחלט חידוש מהפכני.
מדובר במצב משחק חדש לגמרי, נפרד מהמשחק הרגיל, שילמד אותך איך לשחק במשחק.
יש המון אנשים שמסתבכים עם FM ולא מצליחים להבין את כל האפשרויות. אנחנו לא אוהבים את המצב הזה, ומכיוון שאנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים, החלטנו להוסיף את המדריך הזה שמלמד בעצם איך משחקים ועוזר לשחקנים חדשים להשתלב במשחק.

חידוש נוסף ב-FM 2012 הוא ה"טון דיבור". אמנם זה שיפור של מערכת קיימת, אבל אני לא מכיר עוד משחק שמאפשר לך לומר דברים ב-6 טונים שונים.
לכל משפט שתגיד לשחקנים שלך, למנג'רים יריבים ולעיתונאים, תוכל לבחור את טון הדיבור שבו תרצו לומר אותם - רגוע, עצבני, זועם, מתוח, מגחך וכו'.

חוץ מכל הדברים הגדולים האלו, יש לנו מעל 800 שיפורים וחידושים במשחק החדש. זה כמעט כפול ממספר החידושים שהיו בשנה שעברה.
אני חושב שזה מראה שמאז ששינינו את אופן העבודה שלנו אחרי FM 2009, אנחנו מאוד משתפרים בתחום הזה.
אין ספק ש-FM 2012 מרגיש הרבה יותר טוב. למזלי יוצא לי לשחק בו כבר כמה חודשים. אמנם יש עוד כמה דברים לתקן ולסגור, אבל יש לנו עוד זמן.


טון דיבור בשיחה אישית

חידוש נוסף שסיפרנו עליו, אך לצערי לא הוצאנו תמונות שמדגימות אותו, הוא האפשרות לנעול סעיפים מסוימים בחוזה, במהלך מו"מ עם שחקן.
מה זה אומר? אם למשל אתה מציע לשחקן 4,000 לשבוע כמשכורת בסיס, והשחקן דורש 6,000. אתה לא יכול לשלם לו את ה-6,000 ולכן אתה יכול לנעול את סעיף משכורת הבסיס, כך שהסוכן שלו יצטרך למצוא סעיפים אחרים להשיג בהם את הכסף.
יש סוכנים שיסכימו מיד להצעה שלך, ויש סוכנים שימשיכו להתווכח ולמצוא דרכים להשיג את מבוקשם.
החידוש הזה מוסיף למשחק הרבה, זה אמנם נשמע משהו קטן אבל זה ממש משנה את חוויית ניהול המו"מ.

אני בטוח שבעוד כמה חודשים, כשהמשחק ישוחרר לחנויות, כבר יימאס לכם לקרוא על FM 2012, מכיוון שיש לנו עוד המון חידושים ושיפורים לחשוף בהמשך.

איך אתם קובעים מה יהיו החידושים בכל משחק?
אתם לוקחים רעיונות מהמעריצים בפורומים או שיש לכם מספיק רעיונות משלכם?

אנחנו שואבים המון השראה מהרעיונות בפורומים, בפייסבוק שלנו ובאתרי מנג'ר השונים בעולם.
איך אנחנו קובעים? כל רעיון שמישהו בחברה אוהב, לא משנה מהיכן הוא הגיע, נכנס למאגר הגדול של הרעיונות.
פעם בשנה אנחנו מתכנסים, עוברים על כל הרעיונות ומצביעים. אנחנו לא יודעים מאיפה כל רעיון התחיל, זה גם לא חשוב בפגישה הזו.
אני מניח שהרבה מהדברים החדשים ב-FM 2012 עלו בפורומים שלנו.

מבחינתכם, מהו העתיד של מנוע המשחק במשחקי FM?
לפני כמה שנים התרוצצו לנו עיגולים קטנים על המסך, והנה בסרטון של FM 2012 כבר אפשר לראות תצוגת תלת מימד מרשימה מאוד.
אתם רוצים להגיע לרמה של FIFA ו-PES מבחינת תצוגת המשחק?

לא, אני לא חושב שזה מתאים לנו. יש מספר סיבות.
קודם כל, ל-FIFA יש מאגר שחקנים של כ-15,000 שחקנים. ב-FM יש מעל 500,000 - כך שאין לנו סיכוי ליצור מראה אמין עבור כל שחקן ושחקן.
לכן השחקנים ב-FM נראים מאוד כללי, עם צבע עור, צבע שיער, גובה ומשקל שמשתנים - לא מעבר לזה.
הסיבה השנייה היא שבמשחק מנג'ר אתה רוצה לראות את כל המגרש, אתה רוצה לדעת מה המגן הימני שלך עושה בזמן שהקיצוני ימני פורץ לאמצע. במשחקים כמו FIFA זה לא חשוב.

אנחנו לא רוצים להיראות יפים ונוצצים כמו FIFA. אנחנו רוצים שהמשחקים ייראו כמו משחקי כדורגל במציאות, מבחינת התנהגות השחקנים אבל גם מבחינת המראה.
FIFA ו-PES הם משחקים מדהימים, אין מה לדבר, אנחנו משחקים בהם המון, אבל הם שונים מאוד ממה שאנחנו מנסים לעשות.

אנחנו מאוד מאוד מרוצים מהתצוגה התלת מימדית של FM ובמשחק החדש תוכלו לראות את כל השיפורים שנעשו בשנה האחרונה.
אנחנו נמשיך לנסות להשתפר גם בתחום הזה, כמו בכל שאר תחומי המשחק, אבל אנחנו לא מתחרים ב-FIFA מהבחינה הזו.


"רוצים שהמשחק ייראה כמו משחק כדורגל במציאות"

אם כבר מדברים על FIFA ו-PES, אתם מסתכלים על מצב ה"מנג'ר" שהוסיפו במשחק האלו?
אתה חושב שבעתיד הם יוכלו להוות תחרות ל-Football Manager?

לא, אני מניח שמצבי המשחק האלו תמיד יהיו הרבה יותר שטחיים מהמשחק שלנו.
נכון שזה כיף ונחמד אבל אין מה להשוות את זה ל-Football Manager. זה מצבי משחק שהם משניים מאוד.

יש את FIFA Manager, שהוא משחק מנג'ר מתחרה. זה משחק מהנה מאוד. כן, מהנה. מאוד שונה מאיתנו, אפשר שם לקבוע מחירים לנקניקיות באצטדיון ודברים כאלו, אבל זה מכוון לקהל אחר לגמרי.
המשחקים שלנו לא מתחרים ישירות, לכולם יש מקום בשוק.

אז מי בעצם המתחרה של Football Manager?
אנחנו. אני חושב שכבר המון זמן אנחנו המתחרים הכי גדולים של עצמנו.

תראה, בשנה שעברה המתחרים הכי גדולים שלנו והשם הקודם של המשחק שלנו, Championship Manager, החליטו לא להוציא משחק למחשב, ואני חושב שגם השנה הם לא יוציאו.
במצב כזה, כשאין תחרות אמיתית, אנשים היו מצפים שנהיה שאננים ולא נחדש יותר מידי אבל הנה - FM 2012 מביא עימו מעל 800 חידושים.
אנחנו מתחרים בעצמנו ובמשחק הקודם שלנו. אנחנו תמיד רוצים לעשות משחק שיהיה הרבה יותר טוב מקודמו.
אם תבוא חברה אחרת ותיצור משחק מנג'ר יותר טוב משלנו, אז בסדר. או שנעבור לעבוד אצלם, או שנלך לעבוד בבורגר. אבל עד שזה יקרה - אנחנו בכל שנה ננסה להרים את הרף וליצור משחק טוב יותר.

רציתי לשאול אותך לגבי Football Manager Live, משחק האונליין שלכם שרץ שנתיים, נכשל בגדול וירד מהאוויר לפני מספר חודשים.
מי אשם בכישלון של הפרויקט הזה - אתם או הקהל שלא הגיע בהמוניו?

אנחנו. האשמה היחידה בכישלון של Football Manager Live היא עלינו.
בשלב מאוד מוקדם של הפרויקט, נעשו כמה החלטות משמעותיות, שגם אני הייתי שותף להן, שהתבררו כהחלטות שגויות.
אותן החלטות שקיבלנו בהתחלה השפיעו מאוד על אופי המשחק וגם גרמו לו לא להצליח, לצערנו.

במשחקי אונליין המוניים כאלו, אנשים אוהבים להיות בעולם משחק אחד.
FM Live נבנה בצורה כזו שיש המון עולמות משחק ובכל אחד מהם יכולים להשתתף עד 1000 אנשים.
זה גרם למצב שכל הזמן אנשים רצו לפתוח עולם משחק חדש, וכל העולמות התרוקנו משחקנים.

אין את מי להאשים חוץ מאשר את עצמנו. לקחנו את המשחק הזה לכיוון יותר מידי רציני. הרעיון הראשוני היה הרבה יותר מיינסטרימי ממה שיצא בסוף.
כמובן שגם העלויות של הפעלת משחק אונליין המוני הן כבדות מאוד, ועם כמות נרשמים מעטה - אי אפשר היה להמשיך עם זה.

אבל אפשר גם להסתכל על חצי הכוס המלאה - היו בפרויקט הזה המון צדדים חיוביים.
קיבלנו המון ניסיון, השתפרנו מבחינה טכנולוגית, השגנו מפתחים חדשים ונהדרים שעובדים עכשיו על FM. אז אי אפשר לומר שזה היה בזבוז זמן, זה פשוט לא עבד.

חשבתם פעם על הרעיון של גרסת Football Manager לרשתות חברתיות?
לשחק FM בפייסבוק, בתוך הדפדפן, יכול להיות רעיון לא רע בכלל.

המשחק כבד מידי בשביל זה. נצטרך לעשות גרסת לייט מאוד מאוד מצומצמת, אפילו יותר מגרסת האייפון, כדי שזה יעבוד בדפדפן.
הרעיון הוא טוב ויכול להיות שבעתיד זה עוד יקרה, אבל אנחנו חברה קטנה, רק 70 מפתחים ואנחנו לא רוצים לקפוץ מעל הפופיק.

גרסת האייפון הקטנה של Football Manager מאוד מצליחה. מה אתה חושב על העתיד של המשחקים לסלולרי?
מתי נראה גרסה של FM לאייפון שמסוגלת להתמודד עם הגרסה הרגילה והמלאה?

אף פעם, לפי דעתי.

אף פעם?
אני לא חושב.
לדעתי צריך לפתח משחקים לפלטפורמה שהם הכי מתאימים אליה.
FM זה משחק כבד מאוד ואני לא חושב שטלפונים סלולריים מתאימים להריץ משחק כזה, מכל הבחינות.

יש לנו גרסה נפרדת של המשחק לאייפון, שנקראת Football Manager Handheld, אבל זה משחק נפרד לחלוטין.
אנחנו אוהבים את אפל ואת האייפון ואנחנו נמשיך לפתח את הגרסה הזו, אבל חשוב לזכור שהיא נפרדת לחלוטין ולעולם לא תוכל להתמודד עם FM הרגיל.
גרסת האייפון וגרסת המחשב לעולם לא יתקרבו אחת לשנייה.
בכל מקרה, יש גרסה חדשה של FM Handheld שתצא לאייפון בהמשך השנה. בנוסף, יש גם גרסת PSP של המשחק.

לאחרונה מדברים הרבה על התחרות בין משחקי מחשב למשחקי קונסולות ומשחקי סלולר. אתה לא מתרשם מזה?
אני פשוט אומר שצריך להתאים את המשחק לפלטפורמה שהכי מתאימה לו, ולא חשוב מה היא.
הטלפונים החכמים החדשים מאוד מתקדמים ומסוגלים להריץ אפליקציות משוכללות, אבל זה לא אומר שמשחק כבד וגדול כמו FM יכול להתאים להם בצורה הרגילה שלו.
נצטרך להמתין ולראות מה יקרה בעתיד.

מה לגבי קונסולות? נראה גרסת פלייסטיישן או Xbox?
היינו בתחום הזה 3 שנים, הוצאנו גרסאות ל-Xbox 360 וזה לא כל כך הצליח.
האמת היא שבשנה שעברה עשינו מחקרים כדי לבדוק למה FM לא עבד טוב על ה-Xbox והתשובה הייתה מאוד פשוטה.
אנשים פשוט לא מוכנים להקריב את הטלוויזיה שלהם בסלון 6 או 8 שעות בשביל לשחק FM, הם מעדיפים לשבת בסלון עם הלפטופ ולשחק בזמן שהם צופים בטלוויזיה.
זה נורא פשוט - FM לא כל כך מתאים לטלוויזיה ולמשחק בסלון.
כנראה שזו הסיבה שהמשחק לא הצליח, ולכן אנחנו לא מתכוונים להוציא גרסאות לקונסולות בעתיד הקרוב.

אתם מאוכזבים שאין לכם את רשיון הפרמייר ליג כמו שיש ל-FIFA, רשיון להציג תמונות וסמלים של הפרמייר ליג במשחק?
אין מה לעשות. חברת EA רכשה רשיון בלעדי על הפרמייר ליג ואין כל כך מה לעשות נגד זה.
מאוד הייתי רוצה את רשיון לפרמייר ליג, הייתי רוצה לתת כספים למועדונים כדי שישקיעו יותר, אבל הבלעדיות של EA מונעת את זה.
בכל פעם שזה יהיה אפשרי, אנחנו נמשיך ללחוץ ולנסות לבטל את הבלעדיות הזו.

מתורגם מתוך אתר המשחקים CVG.com
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 19/08/2011
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי