למוראל של השחקנים יש השפעה משמעותית על האופן שבו הקבוצה משחקת ב-Football Manager. שחקנים מאושרים ומלאי ביטחון יהיו יותר חדים מול השער ויעשו פחות טעויות טיפשיות שנובעות מחשש. השיחות הקבוצתיות שלך, המנג'ר, עם השחקנים בתחילת המשחק ואפילו במחצית יכולות לשפר את המצב של הקבוצה כשהיא לא משחקת טוב, זאת במידה והשיחה שתעשה תהיה יעילה. אך אם השיחה הקבוצתית שלך לא תיעשה כמו שצריך, היא עשויה גם להוריד את ראשי השחקנים לרצפה ולקלקל לחלוטין את הסיכויים שלך, אם היו כאלו.
שיחה קבוצתית
איך מזהים שחקן עם מוראל נמוך?
הדרך הכי טובה להתחיל בזיהוי מוראל נמוך היא כמובן לצפות בשחקנים שלך על המגרש. אם הקבוצה שלך משחקת בבית או נגד קבוצה הרבה יותר חלשה, כמובן שאתה מצפה לראות אותה שולטת במשחק ומחזיקה בכדור. במידה ואתה רואה שהקבוצה מתקשה לשלוט במשחק, מאבדת יותר מידי כדורים ומחמיצה הזדמנויות נוחות, ובהנחה שהטקטיקה שלך היא אינה הבעיה - יכול להיות שהמוראל של השחקנים נמוך. תבדוק את סטטיסטיקות המשחק, מה אחוזי המסירות המוצלחות? מה אחוזי השליטה בכדור של קבוצתך? אם המספרים נמוכים, זה כנראה אומר שהקבוצה שלך לא מסוגלת להחזיר בכדור בגלל שהיא עושה טעויות טיפשיות. אבל תמיד זכור - הסטטיסטיקות והמספרים הם לא הכל, תשתמש גם בשיקול הדעת שלך.
בזמן המשחק, פתח את חלון המוטיבציה (באמצעות תפריט "מידע ונתונים" בתצוגת הטלוויזיה). שם תוכל לקבל אינדיקציה לגבי איך השחקנים שלך משחקים, בלייב. כאשר השחקנים שלך מאוכזבים ומבואסים אחרי שיחה קבוצתית לא מוצלחת, תוכל להבחין שלאט לאט מתחיל להיות כתוב להם בחלון המוטיבציה "משחק בעצבנות" (Playing nervously) או "נראה שאנן ורגוע" (Looking complacent). המשמעות של תגובות כאלו בחלון המוטיבציה היא שהדברים שאמרת לשחקנים שלך לא היו נכונים כדי לעודד אותם ולגרום להם לשחק טוב.
למרות ששיחות קבוצתיות גרועות יכולות להשפיע בצורה כזו על המוראל של שחקניך, חשוב לזכור שישנם עוד גורמים שיכולים להשפיע על המוראל במשחק. בין הגורמים האלו: המוראל של הקבוצה לפני המשחק, היכולת של היריבה, ההופעה, האישיות של השחקן הספציפי - כל אלו יכולים להשפיע על המוראל והמוטיבציה שלו. השיחה הקבוצתית שלך היא אחת הדרכים המעטות שבה אתה, המנג'ר, יכול להשפיע על מוראל השחקנים לפני ובמהלך המשחק.
מוטיבציה בזמן משחק
איך לשלוח את השחקנים אל כר הדשא?
לפני כל משחק אתה עורך שיחה קבוצתית עם השחקנים שלך. המטרה שלך בשיחות הללו היא לדאוג שהקבוצה מסוגלת לעלות למגרש ולעשות את העבודה עד הפגישה הבאה שלכם, במחצית המשחק. שחקנים עצבניים ושאננים עשויים לכבוש מספיק שערים במחצית הראשונה, כדי לסגור את הסיפור ולא להתקשות במחצית השנייה. אם אתה משחק באופן זהיר והגנתי, פחות סביר שתכבוש שערים במחצית הראשונה, ולכן לא שווה להסתכן ולחפש יתרון מוקדם כשהשחקנים שלך לא בשיאם, מבואסים ועצבניים. במצבים כאלו, שאתה צריך לשחק הגנתי והשחקנים שלך עצבניים ומבואסים, תשקול שלושה שינויים:
1. אסטרטגיית "הגנה" או "התקפות מתפרצות" - שנה את אסטרטגיית המשחק להגנתית כדי להורות לשחקנים שלך להתמקד במשימות ההגנה. פחות ריצות להתקפה וניסיונות מיותרים יגרמו לך שיהיו לך מספיק שחקנים מאחורי הכדור. כמה שפחות תיקח סיכונים - כך השחקנים יעשו פחות טעויות. 2. חילופים - זה אף פעם לא מוקדם מידי לעשות חילוף, אם זה מה שיציל לך את המשחק. לשחקנים בעמדות מפתח, כמו בלמים, אסור לעשות טעויות ולכן אם הם שאננים או עצבניים, תבצע חילוף כמה שיותר מוקדם. 3. פחות "חופש יצירתי" - אם תשחק עם "חופש יצירתי" גבוה, השחקנים פשוט יעשו מה שבא להם ויקחו החלטות על דעת עצמם. אבל כשהשחקנים עם מוראל נמוך, סביר להניח שההחלטות שלהם במסגרת ה"חופש היצירתי" יהיה פחות טובות - מסירות גרועות, תנועה לא מוצלחת, בעיטות מוזרות. כשהשחקנים עצבניים חשוב מאוד להפחית את החופש היצירתי, כדי שהם לפחות ישחקו לפי ההוראות המדויקות שלך.
שיחת מחצית
מה להגיד בשיחת המחצית?
בכל הקשור לשיחות קבוצתיות ואינטראקציה עם שחקני הקבוצה, ניסוי וטעייה זה דבר הכרחי. אל תפחד לעשות טעויות, אתה תלמד מהן. חשוב לזכור שהאופי השונה של כל שחקן, השאפתנות והמקצוענות שלהם משפיעים מאוד על התגובה של השחקן לכל דבר שתאמר לו. אבל בכל מקרה יש חוק כללי שכדאי להתחיל איתו - שחקנים שמשחקים בעצבנות או ללא ביטחון זקוקים ליותר תמיכה ממך כיוון שהם אולי חוששים שהמשחק הזה גדול עליהם. תעודד את השחקנים האלו בשיחת המחצית, תרגיע אותם ותאמר להם שהם האנשים המתאימים לעשות את העבודה.
שחקנים שאננים יכולים להיות מלאי ביטחון, יותר מידי. אולי אמרת להם שאתה מצפה לניצחון במשחק והם חושבים שלא צריך יותר מידי להתאמץ בגלל שמדובר במשחק קליל. כתוצאה מכך, אתה צריך להראות לשחקנים האלו שאתה מצפה מהם ליותר. שאננות יכולה לעלות לך במשחק ואם אתה מצפה מהקבוצה שלך לעקביות והישגיות, אתה צריך תמיד לדעת לדרבן את השחקנים שלך ולהעלות את המוטיבציה שלהם.
מתורגם מתוך FM-Britain
|